כאוס מוחלט: מחדל התחבורה הציבורית בגבעת זאב

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on כאוס מוחלט: מחדל התחבורה הציבורית בגבעת זאב

תושבי גבעת זאב סובלים בתקופה האחרונה מאז שחברת 'אלקטרה אפיקים' נכנסה לתת שירות בגבעת זאב לאחר שזכתה במכרז. תלונות רבות הגיעו לידי כתבנו בנצי ליזרוביץ' שעוקב אחר הנושא | אחד מתושבי השכונה: "קטסטרופה מה שהולך כאן. שולחים תלונות למשרד התחבורה ולחברה עצמה וכלום לא זז"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעיות התחבורה הציבורית היא בהרבה מקומות בארץ. אולם תושבי גבעת זאב בתקופה האחרונה סובלים מאד מאז שחברת אלקטרה אפיקים נכנסה לתת שירות בגבעת זאב לאחר שזכתה במכרז. תלונות רבות הגיעו לידי כתב קול חי בנצי לייזרוביץ', נסיעות לא מבוצעות, אוטובוסים שלא עוצרים בתחנות כי הם בתפוסה מלאה, מדלגים על תחנות ועוד.

תושב השכונה ברוך, שנוסע יום יום כמו רבים בקווי גבעת זאב אומר לי: "אז שנכנסה חברה חדשה לגבעת זאב , קטסטרופה מה שהולך. שעות הבוקר שיא העומס, ילדים ואנשים שצריכים לצאת מהשכונה ממתינים זמן רב . נסיעות שלא יוצאות כלל , שכונת קרלין למשל שרק קו אחד עובר שם, קורה שהאוטובוסים לא נכנסים לשכונה, ואז אברכי הכולל וילדים ממתינים זמן רב לאוטובוס הבא ואז הוא מגיע מלא. כמה תלונות ששולחים למשרד התחבורה ולחברה עצמה ,כלום לא זז. לאחרונה משרד התחבורה אישר לחברה לדלל נסיעות בשל מה שהם מגדירים 'חוסר בנהגים'. זו הרי שערוריה. את צרכני התח"צ לא מענין הבעיות של החברה, ואם כן לדלל ,למה בשעות השיא של הבוקר שצריכים כולם לצאת ללימודים? תדללו בשעות שאין עומס ."

סגן ראש המועצה איציק ברנר אומר ל"קול חי": מדובר כאן בשערורייה זוועתית. אלפי אזרחים משתמשי התח"צ שבויים בידי החברה ללא שום מענה , ישבנו שבוע שעבר עם הנהלת החברה ומשרד התחבורה , ואמרו לנו שיש מחסור בנהגים. הבעיה גם כשמדללים אוטובוסים לא באים בזמן ,ומגיעים מלאים. ראש המועצה יוסי אברהמי ששוחחתי איתו אומר לי, אנחנו מתעסקים בזה המון, בנושא האוטובוסים. אני מבין ומזדהה עם כאבם של תושבי גבעת זאב, ולכן החלטנו להגיש תביעה ייצוגית נגד החברה המפעילה את הקווים בשכונה. אנו כל ערב נמצאים באזור אחר ביישוב, לסייע ולכוון את התושבים איך להגיש את התביעה.  אני מאד מקווה שמישהו בהנהלת החברה ומשרד התחבורה יתעשת ויעשו מהלכים להחזיר את מצב התחבורה למקום הרבה יותר טוב.

אגב , מסתבר שאותה חברה המפעילה את קווי התח"צ בגבעת זאב מפעילה גם את הקווים במעלה אדומים וגם שם כאוס אחד גדול של התושבים וראש העיר. נסיעות שלא מבוצעות, דילול בקווים בלי ליידע את התושבים ועוד. התקווה של כולם היא להחזיר את החברה הקודמת אגד תעבורה להפעיל את הקווים בגבעת זאב ומעלה אדומים. לתושבים מגיע הרבה יותר תחבורה ציבורית ממה שיש היום. התושבים אומרים, משרד התחבורה מעודד כל העת להשתמש בתח"צ ובפועל אין שירות , והשירות שיש הוא זוועה!

תגובת משרד התחבורה ל"קול חי": "משרד התחבורה מבצע בקרה אלקטרונית שוטפת על כל קווי התחבורה הציבורית, בין השאר נבחנים גם לוחות הזמנים וזמני יציאה של האוטובוסים מתחנות המוצא".

"יצוין כי, בכל מקרה של אי עמידה בלוחות זמנים, דילוג על קווים או אי ביצוע נסיעה, מוטלים על המפעילים עיצומים כספיים וניתן ניקוד שלילי, המשפיע על סיכוייהם לזכות במכרזים עתידיים להפעלת שירות תחבורה ציבורית" נמסר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אני גר בגבעת זאב ומה שכתוב שם זה אחוז אחד ממה שהולך!!!